Szkoła Podstawowa nr 165 im. bł Marii Angeli Truszkowskiej Zgromadzenia Sióstr Felicjanek powstała w 1998 roku.
Obejmuje pierwszy etap edukacyjny (klasy I-III). Uczęszczają do niej dzieci, które zostały przyjęte do Ośrodka z powodu niedokształcenia mowy o typie afazji. Nie każdy uczeń realizuje w placówce cały etap edukacyjny. Czas zakończenia nauki w naszej szkole zależy przede wszystkim od postępów w terapii mowy. Istotne są także: stopień opanowania umiejętności czytania i pisania, poziom rozwoju emocjonalno – społecznego dziecka oraz jego sytuacja rodzinna.
Po zakończeniu procesu edukacyjno – terapeutycznego w Ośrodku uczniowie kontynuują naukę w szkołach integracyjnych, masowych lub specjalnych.
Do kluczowych zadań edukacji w naszej szkole należy wyposażenie uczniów w umiejętność komunikowania się, czytania, pisania, liczenia oraz rozwiązywania problemów. Ważne jest dla nas również rozwijanie u uczniów samodzielności i umiejętności współpracy. W pracy z dzieckiem afatycznym istotne znaczenie ma praca nad jego trudnościami, ale również odkrycie i rozwijanie jego mocnych stron i zainteresowań.
Niedokształcenie mowy o typie afazji oraz współistniejące deficyty rozwojowe naszych uczniów wiążą się z koniecznością organizacji specjalnych warunków i sposobów pracy. W związku z tym zespoły klasowe są mało liczne (6-12 dzieci).
Specyfika naszej szkoły wymaga od nas modyfikacji istniejących programów szkolnych, wybiórczego korzystania z podręczników i tworzenia indywidualnych kart pracy.
Oprócz dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości dzieci afatycznych, zespół specjalistów opracowuje dla każdego ucznia indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny.
W procesie kształcenia dziecka afatycznego szczególne znaczenie ma stosowanie zasady indywidualizacji. Wykorzystywanie różnorodnych metod pracy, podążanie za potrzebami i preferencjami dziecka. Właściwe dostosowanie wymagań do jego możliwości, umożliwia mu osiąganie sukcesów w nauce, jak również wzmacnia wiarę w siebie.
Jednym z kluczowych warunków efektywnej edukacji oraz terapii dziecka afatycznego jest dobra współpraca nauczycieli i rodziców. Rodzice są informowani o postępach i trudnościach swojego dziecka na indywidualnych konsultacjach z terapeutami i nauczycielami, które odbywają się co 2 miesiące. Otrzymują również wskazówki do pracy z dzieckiem w domu.
Zajęcia szkolne odbywają się w godzinach 830 – 1425. Po lekcjach uczniowie mogą korzystać ze świetlicy oraz uczestniczyć w zajęciach dodatkowych. W bieżącym roku szkolnym są to: zajęcia sportowe, taneczne, taekwondo.
W naszej szkole działa kuchnia, uczniowie mogą korzystać ze smacznych i zdrowych posiłków.
Tradycją szkoły jest udział uczniów w wielu corocznych imprezach odbywających się na terenie naszego Ośrodka. Szczególnie uroczyście obchodzimy Wigilię i Jasełka. Dbamy o to, aby dzieci możliwie często wyjeżdżały na wycieczki, chodziły do teatru, brały udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych.
Nasi uczniowie lubią szkołę - i to jest jej najlepsza rekomendacja.
KLASA | PODRĘCZNIK | AUTOR | WYDAWNICTWO |
---|---|---|---|
Klasa I | Nowi Tropiciele | A. Banasiak, A. Burdzińska, A. Danielewicz-Malinowska, J. Hanisz | WSiP Warszawa 2017 |
Klasa II | Nowi Tropiciele | A. Danielewicz-Malinowska, J. Hanisz | WSiP Warszawa 2018 |
Klasa III | Nowi Tropiciele | A. Banasiak, A. Brudzińska, J. Hanisz | WSiP Warszawa 2019 |
Religia kl. I | Żyjemy w Bożym Świecie | ks. K. Mielnicki, E. Kondrak | Jedność Kielce 2019 |
Religia kl. II | Idziemy do Jezusa | ks. R. Czekalski | Jedność Kielce 2012 |
Religia kl. III | Jezus jest z nami | J. Snopek, D. Kurpiński | Jedność Kielce 2013 |
Zajęcia komputerowe kl. I | Elementarz małego informatyka 1 | A. Stankiewicz-Chatys, E. Włodarczyk | Mac Juca Grupa Edukacyjna S. A. 2016 |
Zajęcia komputerowe kl. II | Elementarz małego informatyka 2 | A. Stankiewicz-Chatys, E. Włodarczyk | Mac Juca Grupa Edukacyjna S. A. 2017 |
Zajęcia komputerowe kl. III | Elementarz małego informatyka 3 | A. Stankiewicz-Chatys,E. Sęk | Mac Edukacja 2017 |
Język angielski kl. I | Fairyland 1 | J. Dooley, V. Evans | Express Publishing 2017 |
Język angielski kl. II | Fairyland 2 | J. Dooley, V. Evans | Express Publishing 2018 |
Język angielski kl. III | Fairyland 3 | J. Dooley, V. Evans | Express Publishing 2015 |
KLASA | PROGRAM NAUCZANIA | NUMER DOPUSZCZENIA |
---|---|---|
Klasa I | Nowi Tropiciele, edukacja wczesnoszkolna | MEN 815/5/2019, 815/6/2019 |
Klasa II | Nowi Tropiciele, edukacja wczesnoszkolna | MEN 815/2/2018 |
Klasa III | Nowi Tropiciele, edukacja wczesnoszkolna | MEN 815/5/2019 |
Religia kl. I | Program nauczania religii rzymskokatolickiej "Żyjemy w Bożym Świecie" | AZ-11-01/12-KI-1/12 |
Religia kl. II | Program nauczania religii rzymskokatolickiej "Idziemy do Jezusa" | ISBN 8376604831 |
Religia kl. III | Program nauczania religii rzymskokatolickiej "Jezus jest z nami" | ISBN 8376608181 |
Zajęcia komputerowe kl. I | "Elementarz małego informatyka 1" | ISBN 9788378734673 |
Zajęcia komputerowe kl. II | "Elementarz małego informatyka 2" | ISBN 9788365463203 |
Zajęcia komputerowe kl. III | "Elementarz małego informatyka 3" | 280/3/2012 |
Język angielski kl. I | Język angielski w nauczaniu zintegrowanym. Program nauczania języka angielskiego do edukacji wczesnoszkolnej. I etap edukacyjny - kl. I-III szkoły podstawowej | MEN 30/1/2015 |
Język angielski kl. II | Język angielski w nauczaniu zintegrowanym I etap edukacyjny - klasy I-II | MEN 30/2/2015 |
Język angielski kl. III | Język angielski w nauczaniu zintegrowanym I etap edukacyjny - klasa III | MEN 30/3/2015 |
Gimnastyka korekcyjna | Program wychowania fizycznego dla czterech etapów nauczania | DKW-4014-88/01 |